İstanbul’da Filistin’e destek amacıyla “Gazze’ye Umut Işığı Ol” yürüyüşü düzenlendi. Filistin’e Destek Platformu tarafından organize edilen etkinlik, İsrail’in Gazze’de sürdürdüğü saldırılar ve ablukaya karşı dünya kamuoyunun dikkatini çekmeyi hedefledi. Beyazıt Meydanı’ndan başlayan yürüyüş, Ayasofya-i Kebir Cami-i Şerifi önünde son buldu. Burada Diyanet İşleri Başkanı Ali Erbaş, binlerce katılımcı ile birlikte Gazze’deki saldırıların sona ermesi için dua etti.
Erbaş’ın yaptığı duada, Gazze ve Filistin’de yaşamını yitirenler için rahmet, yaralılar için şifa, mücadele edenler için güç ve zafer temennisinde bulunuldu. Ayrıca İslam dünyasında birlik ve dayanışmanın artması, zulmün sona ermesi ve mazlumların korunması yönünde niyazlarda bulunuldu. Etkinlikte, eller semaya kaldırılarak Gazze’de yaşananlara karşı dayanışma mesajı verildi.
Yürüyüşe katılan sivil toplum kuruluşları, Filistin’deki duruma dikkat çekmek için benzer etkinliklerin artarak devam etmesi gerektiğini belirtti. Katılımcılar, Gazze’ye yönelik saldırıların durması ve insani yardım koridorlarının açılması çağrısında bulundu.