Kolera Salgını 23 Ülkeye Yayıldı: DSÖ Binlerce Can Kaybını Duyurdu

DSÖ, 2025 yılında kolera salgınının 23 ülkeye yayıldığını ve 4.200’den fazla kişinin hayatını kaybettiğini duyurdu. Salgının en çok etkilendiği bölgeler arasında Afrika ülkeleri öne çıkıyor.

Sağlık - 03-10-2025 20:00

Dünya Sağlık Örgütü (DSÖ), 2025 yılı itibarıyla kolera salgınının dünya genelinde ciddi bir tehdit haline geldiğini açıkladı. DSÖ Afrika Bölge Ofisi’nin aktardığı bilgilere göre, salgın 23 ülkeye yayılırken 190 binden fazla kişiye bulaştı ve 4.200'den fazla insan hayatını kaybetti. Yetkililer, temiz suya erişimin olmadığı, sanitasyonun zayıf olduğu bölgelerde salgının etkisinin daha yıkıcı olduğunu belirtti.

Hijyen eksikliği ve iklim krizi salgını tetikliyor

DSÖ Bölgesel Acil Durumlar Direktör Vekili Patrick Abok, özellikle Afrika kıtasında birçok ülkenin sağlık sistemi üzerindeki yükün katlandığını ifade etti. Angola’da düzenlenen çevrim içi basın toplantısında konuşan Abok, koleranın yanı sıra Ebola, kızamık ve Mpox gibi hastalıkların da sağlık krizlerini derinleştirdiğini söyledi. Çad, Sudan, Etiyopya ve Kongo Demokratik Cumhuriyeti gibi ülkelerde yaşanan sel felaketleri ve kötü hijyen koşulları, kolera vakalarının hızla yayılmasına neden oluyor.

Aşılama çalışmaları hız kazandı

DSÖ, salgının önüne geçebilmek adına sahada aktif rol oynuyor. Kolera tedavi merkezlerine malzeme desteği sağlanırken, 15 milyondan fazla doz kolera aşısı da riskli bölgelerde uygulanmış durumda. Buna rağmen, temiz suya erişimin sınırlı olduğu bölgelerde halk sağlığı tehlikesi devam ediyor. Kolera, kirli su ya da yiyeceklerin tüketilmesiyle bulaşan ve tedavi edilmediğinde ölümcül olabilen bir bakteriyel enfeksiyon olarak biliniyor. Uzmanlar, salgının kontrol altına alınabilmesi için hijyen yatırımlarının artırılması gerektiğini vurguluyor.

Günün Diğer Haberleri