Arabanın rölantide çalışması, motorun herhangi bir yük uygulanmadan çalıştığı sabit konumu ifade eder. Araç rölantide çalıştığında, motor devrinin optimum aralıkta, yani 600 ila 900 devir/dakika arasında olması gerekir . Ancak bazı durumlarda aralığın üstünde veya altında olması durumunda çok önemli bir sorunla karşılaşabilirsiniz. Bir arabanın rölantide hangi devirde olması gerekir? Motor performansını nasıl etkiler? Bir araba rölantideyken ideal devir sayısı neler? Detaylar için haberimizi okumaya devam edin.

Aracim Kaç Devirde Rölantide Olmalıdır?

Arabanın rölanti devri 600 ila 900 devirdir.Rölanti devri, araç motoru çalışırken ancak herhangi bir yük altında değilken motor devrini ifade eder. İdeal rölanti devri değeri her arabanın markasına ve modeline özeldir. Motor tasarımı, yakıt tipi ve çevre koşulları gibi çeşitli faktörlere bağlıdır. Rölantide çalışan bir arabanın normal devri dakikada 600 ila 900 devir arasında olmasına rağmen, bazı motor sorunları sürüş veya rölanti sırasında devir dalgalanmalarının arkasında bir neden olabilir. Devir aralığın dışına düştüğünde, sürücüler için endişe verici olabilir. Araöç gnellikle motor ısınırken daha yüksek devir yapar, ancak motor sıcaklığı normale döndükten sonra devir sayısı daha yüksekse bu çok önemli bir sorun olabilir.

Araç Devri Nedir?

RPM, Dakika Başına Devir anlamına gelir . Motorun krank milinin bir dakika içinde bir tam dönüşü tamamlama sayısını ifade eder. RPM, motorun hızını izlemek için önemli bir parametredir. Ayrıca sürücülerin optimum performans ve yakıt verimliliği için uygun vites ve gaz kelebeği konumunu belirlemesine yardımcı olur. Çoğu otomobilin ön panelinde mevcut devir sayısını görüntüleyen ve sürücünün motorun durumunu izlemesine olanak tanıyan bir takometre bulunur. 1'den 10'a kadar sayıları gösterir. Bunu bin ile çarparak devrinizi bulabilirsiniz. Araç rölantideyken devir sayısı 500 ila 900 arasında olmalıdır.

Rölantidaki Araç Devri Sorunlarının Belirtileri

Rölantide araç devri ile ilgili sorunlar, çeşitli belirtilerle ortaya çıkabilir. Rölantide daha yüksek veya daha düşük devir sayısı, motorda veya diğer ilgili bileşenlerde olası sorunların göstergesi olabilir. Rölantide devir sayısının aralığın dışına çıkması bariz bir belirtidir. Motor devrinde sorun olduğunu gösteren birkaç işaret şunlardır;

Zorlanan Hızlanma Süreci

Rölanti devri sorunları bazen hızlanma sırasında aracın performansını etkileyebilir. Bir sürücü çeşitli problemlerden dolayı hızlanmanın yavaşladığını hissedebilir . Örneğin, bozuk bujiler, yakıt dağıtım sorunları veya tıkalı yakıt veya hava filtresi, hızlanırken zorlanmaya neden olabilir.

Duran Motor

Logitech, Meta Quest Kulaklıkları için Karma Gerçeklik Kalemini Tanıttı Logitech, Meta Quest Kulaklıkları için Karma Gerçeklik Kalemini Tanıttı

Rölantideyken motor beklenmedik bir şekilde durabilir veya kapanabilir. Bu nedenle, araba motorunun durmasının ardındaki nedenleri bulmak çok önemli hale geliyor. Bu durumda yerleşik teşhis tarayıcısı (OBD) kullanabilirsiniz veya gösterge panelindeki takometre RPMS değerlerine bakabilirsiniz. Diğer belirtilere gösterge panosundaki motor kontrol uyarı ışığına bakarak ulaşabilirsiniz.