Gideceğiniz yeri araştırmadan tatil planı yapmazsınız. Aynı kural yatırım için de geçerlidir. Şirketin ne olduğunu anlamadan ve araştırma yapmadan bir hisse senedine yatırım yapmamalısınız. Peki bilmeniz gerekenler nelerdir ve bunu nasıl öğreneceksiniz?

Şirketin ne yaptığına ve nasıl gelir elde ettiğine bakın

Bir şirketin ne yaptığını ve nasıl gelir elde ettiğini anlamak, bir hisse senedinin sizin için uygun olup olmadığına karar vermenin ilk adımlarıdır. Özellikle yatırımcılara yönelik haber veya bilgileri arayarak web sitelerindeki iş faaliyetlerini okumanız bu konuda size çok fayda sağlayacaktır. 

Bunları Yapmadan Hisse Senedi Almayın

Mali durumlarına göz atın

Mali raporları anlamak herkesin anlayacağı bir iş değildir. Neyse ki çoğu ticaret platformu sizin için işin zor kısmını yapıyor. Bu platformlardan birine giriş yaparak bir şirket hakkında arama yapabilir ve satışlar, kazançlar, finansal tahminler ve cari oran gibi önceden hesaplanmış oranlar dahil olmak üzere finansal verilere erişebilirsiniz.

Emekli Maaşı Yatmadı, Ne Zaman Yatacak? 2024 Haziran Emekli Maaşı Yatmadı, Ne Zaman Yatacak? 2024 Haziran

Fiyat grafiklerini kullanın

Fiyat grafikleri, bir şirketin hisse senedi fiyat geçmişindeki orta ve uzun vadeli eğilimleri gösterir. Bir yatırım fırsatını araştırırken veya bir hisse fiyatının yönüne ilişkin bir önseziyi doğrulamak için bu grafikler oldukça faydalıdır. Grafiklerin nasıl kullanılacağını anlamak, ustalaşmak biraz zaman alsa da biraz gayret ve sabırla bu işin üstesinden gelebilirsiniz.

Stoku takip edin

İlgilendiğiniz hisse senetlerini izlemek, yatırım yapmak için doğru zamanın olup olmadığına karar vermenize yardımcı olabilir. İzleme listenize bir hisse senedi eklemek, bu hisse senetlerini aklınızda tutar ve hisse senedi fiyat hareketlerine, grafiklere, haberlere ve diğer önemli ayrıntılara erişmenizi kolaylaştırır.

Rakamların ötesine geçin

Bir şirketin mali durumunu araştırmanın yanı sıra, faaliyet gösterdiği ortama ve bu ortamda nasıl konumlandığına da bakmalısınız. Hisse senedi piyasasındaki bir şirketin yatırımcılarını yeterince bilgilendirme yükümlülüğü vardır. Buna hedeflerindeki her türlü değişiklik, yatırımcıları ve satın almaları etkileyebilecek beklenmedik gelişmeler de dahildir. Bu bilgiler şirketin web sitesinde veya sosyal medya sayfaları aracılığıyla kamuoyuna açıktır. Ayrıca, şunları da dikkate almak isteyebilirsiniz:

• Şirketin kendi sektöründe rekabet avantajı var mı?

• Rakiplerin kendi sektörüne veya pazarına girmesi kolay mı?

• Şirketi etkileyebilecek herhangi bir olay veya ekonomik durum var mı?

• Kolayca kullanılabilecek bir ürün veya hizmet sağlıyor mu?

• Şirketin müşterileri veya tedarikçilerinin fiyatlar üzerinde çok fazla gücü var mı?