Yaygın şarj istasyonları, elektrikli otomobilleri piyasaya süren çok sayıda otomobil markası ve dünya genelinde dalgalanan yakıt fiyatları, elektrikli araçların yükselişine katkıda bulundu. Genel olarak bir EV, geleneksel bir arabaya göre daha az hareketli parçaya sahiptir ve bu da daha az arıza ve mekanik soruna yol açar. Ancak bu araç sahipleri batarya ve diğer parçalarla ilgili farklı sorunlar yaşayabilir. Asayiş Haber ekibi olarak bizler de sizler için gelecekte daha da yaygınlaşması beklenen elektrikli otomobillerin akü sorunlarına yakından göz attık. Detaylı bilgi için yazımızı okumaya devam edin.

Elektrikli Araç Aküsüyle İlgili Sorunlar

Elektrikli otomobil akülerinin birçok sorunu, optimum performans için araç sahibinin derhal ilgilenilmesini gerektirir. Elektrikli otomobillerdeki yaşanan yaygın akü sorunları şöyledir:

Elektrikli Araba Akülerinin Yaygın Sorunları

ARIZALI VEYA HASARLI AYIRICI

Ayırıcının temel amacı anot ve katot arasında bir sınır oluşturmaktır. Ayırıcılar incedir ve hasar gördüklerinde EV pillerindeki anot ve katot birbirine temas eder. Aşırı şarj nedeniyle EV pillerinde meydana gelebilecek en yaygın sorunlardan biridir. Ayırıcı hasar gördüğünde anot ve katot arasındaki doğrudan temas nedeniyle kısa devreye neden olur.

SICAKLIK HASSASİYETİ

Hava koşulları EV pilini etkiler. Farklı hava koşulları elektrikli otomobilin akü performansını yakından ilgilendirir. Bundan dolayı elektrikli otomobil aküleriyle ilgili bir diğer sorun da aşırı sıcaklıklardan dolayı bozulabilmeleridir. Aşırı soğuk veya sıcak sıcaklıklar akü reaksiyonunun zamanlamasını değiştirebilir. Örneğin, aşırı yüksek sıcaklıklar her alanda daha hızlı reaksiyonlara yol açar.

DAHİLİ ELEKTRİK DENGESİZLİĞİ

İnstagram Keşfet Sıfırlama Nasıl Yapılır? 2024 Haziran Linki İnstagram Keşfet Sıfırlama Nasıl Yapılır? 2024 Haziran Linki

Aşırı şarj veya sık şarj ve deşarj döngüleri EV pillerinde kısa devreye neden olabilir. Sık şarj ve deşarj döngüleri elektriksel dengesizliğe neden olur ve kısa devreler meydana gelir. Lityum-iyon piller, elektrikli otomobilin az veya fazla şarj edilmesinden dolayı hasara neden olan bir ayırıcıya sahiptir.