Güney Koreli enerji devi SK On, elektrikli araçlar için düşük maliyetli LFP (lityum demir fosfat) bataryaların seri üretimine yönelik stratejik bir adım attı. Şirketin İdari İşler Müdürü Choi Young-chan, Çinli rakiplerin benimsediği stratejiye paralel olarak, 2026’da LFP pillerinin seri üretimine başlamayı hedeflediklerini duyurdu. SK On, bu hamlesiyle geleneksel otomobil üreticileriyle işbirliği yaparak daha uygun maliyetli bir batarya sunmayı amaçlıyor. Elektrikli araç sahipleri yeni tasarlanan bataryanın araçta şarj olmaması durumunda yedek olarak mı kullanılacağını düşünüyor. Bu bataryanın uzun süre şarj tutup tutmayacağı ile ilgili sorgular devam ediyor.
Otomobil üreticileri, maliyetleri düşürmek ve tedarik zinciri endişelerini minimize etmek amacıyla LFP gibi farklı batarya türlerine yöneliyor. SK On, LFP bataryalarda üretim kapasitesine sahip olan ender firmalardan biri olarak öne çıkıyor. Choi’ye göre, büyük otomobil üreticileriyle anlaşma sağlanması durumunda, LFP bataryaların seri üretimi 2026’da başlatılabilir.
Otomotiv Devleriyle İşbirliği Yolda
SK On, görüşmeler yürütülen firmaların isimlerini paylaşmasa da, Ford, Volkswagen ve Hyundai gibi büyük otomobil üreticilerine LFP bataryaları tedarik etme konusunda aktif bir şekilde ilgileniyor. Choi, şirketin Avrupa veya Çin’de LFP bataryaları üretme olasılığını değerlendirdiğini ve Çin’de hakim olan LFP üretim maliyetleriyle rekabet etmenin zorluğunu kabul ettiğini ifade etti. Ancak, SK On’un öncelikli odak noktası sadece fiyat değil; enerji yoğunluğu, şarj süresi ve verimlilik gibi faktörler de ön planda tutuluyor.
Çinli Üreticilerle Rekabet Zorlu Ancak İlerleme Kaydediliyor
Çinli batarya üreticileri, özellikle CATL ve BYD, güçlü iç pazar taleplerini kullanarak küresel LFP üretiminde lider konumda bulunuyor. Çinli LFP bataryalarının nikel bazlı alternatiflere kıyasla yaklaşık %20 daha ekonomik olmasının yanı sıra, elektrikli araçlar için uygun maliyetli bir seçenek sunuyor. SK On, bu rekabet ortamında ayakta kalmak adına maliyetin yanı sıra enerji yoğunluğu ve verimlilikte de ilerlemeye odaklanıyor.
Yenilikçi Adımlar ve Global Hedefler
SK On, LFP batarya üretiminin yanı sıra prizmatik ve silindirik tip elektrikli araç bataryalarını da geliştiriyor. Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Chey Jae-won, özellikle Tesla ve diğer büyük markalar tarafından kullanılan silindirik pillerin geliştirilmesinde önemli adımlar attıklarını belirtti. Şirket, ABD, Güney Kore, Macaristan ve Çin’de bulunan üretim tesisleriyle global çapta etkin bir oyuncu olma yolunda ilerliyor. Ayrıca, LFP bataryaların üretimine Avrupa’da başlamayı hedefleyerek, enerji devrimindeki rolünü daha da güçlendirmeyi amaçlıyor.