USD34,89
%0.08
EURO36,71
%0.25
GBP44,46
%-0.1
BIST10.058,63
%0
GR. ALTIN3.012,70
%-1.1
İstanbul
Ankara
İzmir
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Aksaray
Amasya
Antalya
Ardahan
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bartın
Batman
Bayburt
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Düzce
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkâri
Hatay
Iğdır
Isparta
Kahramanmaraş
Karabük
Karaman
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırıkkale
Kırklareli
Kırşehir
Kilis
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Mardin
Mersin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Osmaniye
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Şırnak
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yalova
Yozgat
Zonguldak
  1. Haberler
  2. Gündem Haberleri
  3. Hesaplı Evim Mağduriyeti! Siparişten Sonra Ne Ürüne Ulaştı Ne Telefona!

Hesaplı Evim Mağduriyeti! Siparişten Sonra Ne Ürüne Ulaştı Ne Telefona!

Hesaplı Evim
Hesaplı Evim
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

Son dönemde artan internet dolandırıcılığı olaylarına bir yenisi daha eklendi. Sefine Karababa isimli bir vatandaş, sosyal medya platformunda karşısına çıkan “Hesaplı Evim” adlı internet sitesinden 900 TL değerinde dolap siparişi verdi. Reklam yoluyla karşısına çıkan bu siteden cazip fiyatları görerek alışveriş yapmak isteyen Karababa, siparişini oluşturduktan sonra büyük bir hayal kırıklığı yaşadı. Ürün kendisine teslim edilmediği gibi, sitede yer alan telefon numarasının da sahte olduğunu öğrenince dolandırıldığını fark etti.

Sipariş Süreci ve Yaşanan Hayal Kırıklığı

Sefine Karababa, sosyal medya platformunda gezinirken “Hesaplı Evim” sitesinin reklamını gördü. Sitenin sunduğu cazip fiyatlarla dikkatini çeken dolabı sipariş ederek ödemesini gerçekleştirdi. Ancak, beklediği teslimat bir türlü yapılmadı. Siparişin akıbetini öğrenmek için sitede yer alan telefon numarasını arayan Karababa, numaranın geçersiz olduğunu öğrendi. Siteye tekrar erişim sağlamaya çalıştığında ise siteye ulaşamadığını fark etti ve dolandırıldığını anladı.

Sosyal Medya Dolandırıcılığına Karşı Uyarı

Sefine Karababa, yaşadığı bu olay sonrası sosyal medya üzerinden yapılan dolandırıcılık yöntemlerine karşı vatandaşları dikkatli olmaya çağırdı. Sosyal medya ve internet platformlarında karşılaşılan cazip reklamların her zaman güvenilir olmadığını belirten Karababa, kendisinin de bu reklamların cazibesine kapılarak sipariş verdiğini ve sonuçta dolandırıldığını ifade etti. “Bu tür internet sitelerine güvenmeden önce mutlaka araştırma yapılmalı ve sitenin gerçek olup olmadığı kontrol edilmelidir” diyen Karababa, dolandırıcı firmalar konusunda yetkililerin harekete geçmesini istiyor.

“Hesaplı Evim” Hakkında Şikayette Bulunacak

Karababa, dolandırıldığını anladıktan sonra yaşadığı mağduriyeti gidermek için resmi mercilere başvuru yapacağını dile getirdi. Karababa, “Bu tür dolandırıcılık yapan siteler, insanları kandırarak hem maddi hem de manevi zarara uğratıyor. Sadece ben değil, birçok insan bu tür tuzaklara düşüyor. Yetkililerden bu dolandırıcılık ağına karşı hızlı bir şekilde harekete geçmelerini bekliyorum,” ifadeleriyle dolandırıcılık faaliyetlerinin önüne geçilmesi için çağrıda bulundu.

Uzmanlardan Uyarı: İnternet Alışverişlerinde Dikkatli Olun

Uzmanlar, internet üzerinden yapılan alışverişlerde özellikle sosyal medya reklamları yoluyla karşılaşılan sitelerden sipariş verirken kullanıcıların dikkatli olmaları gerektiğini vurguluyor. Alışveriş yapılacak sitenin güvenilirliğini sorgulamak, firmanın resmi telefon numarası ve adres bilgilerini kontrol etmek dolandırıcılığın önüne geçmek için atılabilecek adımlar arasında. Ayrıca, internet üzerindeki şikayet siteleri veya müşteri yorumları kontrol edilerek alışveriş yapılacak sitenin güvenilirliği hakkında bilgi sahibi olunabilir.

Bu Tür Dolandırıcılık Olaylarına Karşı Neler Yapılabilir?

Sefine Karababa gibi internet dolandırıcılığı mağduru olan vatandaşlar, yaşadıkları mağduriyeti gidermek için resmi yollara başvurabilirler. Ticaret Bakanlığı ve tüketici hakem heyetleri bu tür mağduriyetleri inceleyerek tüketicilere destek sağlıyor. Ayrıca, şikayet platformları üzerinden ilgili firma hakkında şikayet oluşturmak da başka mağduriyetlerin önüne geçilmesine katkı sunabilir.

Sefine Karababa: “Mağduriyetler Son Bulmalı”

Dolandırıcılığa karşı verdiği mücadelede yetkililerin harekete geçmesini isteyen Sefine Karababa, diğer vatandaşların benzer mağduriyetler yaşamaması için yaşadığı süreci paylaşarak bu tür sahte internet sitelerine karşı vatandaşların bilinçli olması gerektiğini vurguladı. Karababa, “Umarım yetkililer bu duruma el atar ve insanları mağdur eden bu tür dolandırıcı siteler kapatılır,” diyerek sözlerini sonlandırdı.

Hesaplı Evim Mağduriyeti! Siparişten Sonra Ne Ürüne Ulaştı Ne Telefona!
Yorum Yap

Tamamen Ücretsiz Olarak Bültenimize Abone Olabilirsin

Yeni haberlerden haberdar olmak için fırsatı kaçırma ve ücretsiz e-posta aboneliğini hemen başlat.

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir