Birçok ülkeden milyonlarca kullanıcısı bulunan İnstagram, güncel kalabilmek adına yeni özellikler getirirken, gelir kaynaklarından biri olan reklamlar konusunda da değişikliğe giderek kullanıcılarını üzdü. Yeni gelen reklam özelliği kullanıcı sayısını düşürebilecek kadar kötü.

Reklamlar İnstagramda uzun zamandır var. Ama platform, kullanıcıların gezinme zevkini bozmamak adına reklamları geçilebilir şekilde veriyordu. Böylece kullanıcı reelsler arasında gezinirken duraksama yaşamıyordu. Yeni gelen özellik ile birlikte artık reklamlar geçilemeyecek. Yani kullanıcı belki de hiç ilgisini çekmeyecek bir reklamı 30 saniye civarında izlemek zorunda kalacak. Yapılan yorumlarda bu durumdan mutsuz olduğunu belirten kullanıcılar, platformu kullanmayı bile bırakabileceklerini belirtiyorlar.

Reklam Özelliği Üzerken, Gelecek Diğer Özellikler Merak Uyandırdı

İnstagram Hesaplarınızı Onaylayın Ne Demek 2

Hamster Kombat Günlük Şifre: 18 Haziran Hamster Kombat Günlük Şifre: 18 Haziran

Reklam özelliği ile kullanıcılardan negatif yorumlar alan İnstagram, yeni getirdiği bir özellikle içerik üreticileri oldukça mutlu etti. Deneysel mod isimli bu yeni özellik sayesinde içerik üreticiler artık çıkardıkları içeriğin nasıl tepki aldığını ya da denediği formatın tutup tutmadığını önceden görebilecek. Reels, bu mod açıkken takipçilerin önüne düşmeyecek, sadece 24 saat görülebilir olacak ve sonra otomatik arşive alınacak.

Bunun yanında platform uzun zamandır etkin olan ama çok kullanılmayan notlar özelliğini de kullanıcıların daha aktif kullanması için yeniledi. Kullanıcılar artık başkalarının attığı notlara like atabilecek. Ayrıca nota, istenilen kişiler mentionlanabilecek.  Profil resminin üst kısmında görülecek olan notlar, bir gün sonra otomatik kalkacak.

İnstagramın yapay zekayı kullanmak için çalışmalar yaptığı da biliniyor. Platformun yapay zekâ ile sohbet temaları oluşturmak istediği ve öne çıkanlar tarzı bir özellik getirmeyi düşündüğü son zamanlarda sosyal medyada konuşuluyor.

Rakibi diyebileceğimiz Snapchat platformunda da esinlenen İnstagram quicksnap benzeri bir özelliği ilerleyen aylarda aktif etmeyi planlıyor. Adına peek denilen bu özellik ile artık kullanıcılar anlık fotoğraflar paylaşabilecekler. Bu fotoğraflar galeriden seçilemeyecek ve üzerine filtre atılamayacak. Sadece kullanıcı o an kamerasını açıp istediği fotoyu çekip İnstagrama atabilecek.

Geçilemeyen reklamlar kötü ama gelecek özellikler ile hem içerik oluşturuculara farklı reelsler çekme imkânı tanınmış olacak. Hem de kullanıcıların platformdan aldığı zevk daha da artacak gibi duruyor.