Kalçalarınız vücudunuzu destekleyerek hareket etmenizi sağlar ve sırtınızı ve dizlerinizi yaralanmalara karşı korur; bu nedenle onları iyi durumda tutmanın size pekçok faydası var. İyi haber şu ki, birkaç basit şeyi uygulayarak kalça sağlığınızı iyileştirebilirsiniz. Yazımızın devamında bu konudaki detayları okuyabilirsiniz.

Kalçalarınızı Nasıl Sağlıklı Tutabilirsiniz?

Tüm büyük eklemler gibi kalçalar da yaşla birlikte bozulma eğilimindedir. Zamanla kalçada bulunan kıkırdak aşınır ve "aşınma ve yıpranma" artriti olarak da adlandırılan dejeneratif bir eklem hastalığı olan osteoartrit gelişebilir . Eklemlerinizi korumak ve kalçalarınızı güçlü tutmak, ciddi kalça sorunlarını olabildiğince geç yaşamanıza ve hatta önlemenize yardımcı olabilir. Kalça sağlığı için kritik adımlar şunları içerir:

Kalça Sağlığınızı Güçlendirme

1. Kilonuza dikkat edin

Kalçalarınız kilonuzun büyük bir kısmını destekler, bu nedenle sağlıklı bir vücut kitle indeksini (BMI) korumak kalçalarınızı daha az zorlar. Bu yüzden hem genel vücut sağlığınız hem de kalçalarınızın mümkün olan en az şekilde zorlanması için sağlıklı beslenmeye dikkat edin. Elbette yemek konusunda zaman zaman kendinizi şımartmanız gereken durumlar olacaktır ama sağlığın her şeyden önemli olduğunu unutmayın.

2. Kemik ve eklem sağlığınıza faydalı şeyler yiyin

Doğru yiyecekleri seçmek kalçalarınızın güçlü kalmasına ve eklemlerinizin düzgün hareket etmesine yardımcı olabilir. Çeşitli tam gıdaları tüketmek kemik sağlığını desteklemeye, kırıkları önlemeye ve eklemlerinizi korumaya yardımcı olabilir. Diyetinizin şunları içerdiğinden emin olun:

Antiinflamatuar gıdalar: Yeşillikler, sağlıklı yağlar, meyveler, tohumlar ve diğer antiinflamatuar gıdalar eklem iltihabının azaltılmasına yardımcı olabilir.

Kalsiyum: Süt ve süt ürünleri, kemikleri güçlendirmek için gereken miktarı sağlayan yüksek kalsiyumlu gıdalardır.

D Vitamini: Yağlı balıklar, konserve ton balığı ve D vitamini açısından zengin diğer gıdalar vücudunuzun kalsiyumu emmesine yardımcı olur .

Uzmanlardan Kurban Bayramında Diş Sağlığı Önerisi Uzmanlardan Kurban Bayramında Diş Sağlığı Önerisi

C Vitamini: Portakal, çilek, kırmızı biber ve brokoli gibi C vitamini açısından zengin besinler , kemikler, tendonlar ve bağ dokuları için hayati bir protein olan kolajen üretimini destekler .

3. Kalça dostu egzersiz yapın

Düzenli egzersiz kalçalarınızı güçlü, esnek ve ağrısız tutmanıza yardımcı olabilir. Egzersiz sırasında sakatlanmalardan kaçınırken antrenmanlarınızdan en iyi şekilde yararlanmanıza yardımcı olacak bazı ipuçları şunlardır:

Özellikle yaşlandıkça veya kalça ağrınız varsa, kalçalarınızdaki baskıyı azaltan yüzme gibi düşük etkili egzersizleri seçin .

Kalçalarınızı stabilize etmeye yardımcı olmak için göbek ve kalça kaslarınızı güçlendirin .

Yeni bir egzersiz rutinine başlamadan önce mutlaka doktorunuza danışın. Egzersiz sırasında yalnızca kalçanızda değil, vücudunuz herhangi bir yerinde keskin bir ağrı hissederseniz kendinizi dinlendirin.