Magnezyum vücudumuz için hayati öneme sahiptir. Kemiklerin ve dişlerin sağlıklı kalmasına yardımcı olur ve sinirleri destekler. Magnezyum vücuttaki birçok süreçte önemli bir rol oynar. Hem erkeklerin hem de kadınların iyi miktarda magnezyuma ihtiyacı vardır. Erkeklerin genellikle günde 400 ila 420 mg arasında ihtiyacı vardır. Kadınlarda ise bu ihtiyaç genellikle günde 310 ila 320 mg arasında değişir. Diğer yandan hamile kadınların günde 350 ila 360 mg arasında normalden biraz daha fazlasına ihtiyacı olabilir. Yazımızın devamında magnezyum ihtiyacınızı karşılayacak besinlerin ne olduğunu ve daha fazlasını bulabilirsiniz.

Magnezyum Eksikliği

Magnezyum İhtiyacınızı Karşılayacak Besinler

Şişkinliği Önlemek İçin Ne Yapabilirsiniz? Şişkinliği Önlemek İçin Ne Yapabilirsiniz?

Bazılarımızın düşük magnezyum seviyesi riski daha yüksektir. Bunun nedeni yetersiz beslenme veya sağlık sorunları olabilir. Düşük magnezyum düzeylerinin belirtileri hafiften şiddetliye kadar değişebilir. Bunlar aşağıdaki gibidir;

  • Yorgun ve zayıf hissetmek
  • Kas krampları veya spazmları
  • Huzursuzluk
  • Uyumakta zorluk çekmek
  • Düzensiz kalp atışı gibi kalp sorunları
  • Ellerde ve ayaklarda uyuşma veya karıncalanma hissi
  • Ciddi eksikliklerde iştah ve kilo kaybı

Magnezyum Zengini Meyveler

Meyveler daha fazla magnezyum almanın lezzetli ve kolay bir yoludur. Şimdi magnezyum açısından zengin bazı meyvelere bakalım. Bunlar düşükse magnezyum seviyenizi artırmanıza yardımcı olabilir.  Bu meyveler eşsiz tatlara sahiptirler ve beslenmenize önemli vitamin ve mineraller de eklemenin iyi bir yoludurr. Magnezyum açısından zengin meyveler şunlardır;

  • Muz      
  • Kiraz     
  • Şeftali  
  • Kayısı   
  • Böğürtlen

Magnezyum Açısından Zengin Meyvelerin Potansiyel Sağlık Faydaları

Diyetinize daha fazla magnezyum açısından zengin meyve eklemek sağlığınız için aşağıdaki şekilde harikalar yaratabilir. 

Daha iyi kas ve sinir fonksiyonu: Magnezyum sinir sinyallerinin gönderilmesine ve kasların kasılmasına yardımcı olur. Bu, kaslarınızın ve sinirlerinizin sağlıklı kalmasına yardımcı olur.

Daha sağlıklı kalp: Kalp ritminizi kontrol etmenize, kan basıncınızı normal tutmanıza ve kalp hastalığı riskini azaltmanıza yardımcı olur.

Daha güçlü kemikler ve dişler: Magnezyum vücudunuzun kalsiyumu emmesine yardımcı olur. Kemiklerinizi yoğun ve dişlerinizi sağlıklı tutmada önemli bir rol oynar.

Sağlıklı sindirim: Magnezyum sindirime yardımcı olur. Hazımsızlık, kabızlık ve bağırsak bozuklukları gibi sindirim sorunlarına yardımcı olabilir.

Hastalıklara karşı daha iyi savunma: Magnezyum bağışıklık sisteminize yardımcı olur. Bağışıklık hücrelerinde görev alan birçok enzime yardımcı olarak görev yapar.

Editör: Şahsüver ÇITIR