Havanın bir gün soğuk bir gün sıcak olmasıyla birlikte kırılgan bünyeleriniz grip, boğaz kaşıntısı ve burun tıkanıklığı gibi hastalıklara daha yatkın olacak. Bu mevsimsel değişiklikler sırasında sıcaklıklardaki değişimin birçok mikrobun çoğalmasına fırsat verdiği göz önüne alındığında, bu elbette tamamen normaldir. Hastalanmanın verdiği sıkıntıdan uzak durmak ve günlerinizi bir battaniyenin altında geçirmek istemiyorsanız, aşağıda listelenen ipuçlarına göz atın.

Antiinflamatuar Gıdaları Beslenmenize Dahil Edin

Sağlık 22-1

Antioksidanlar ve antiinflamatuar özellikler bakımından zengin, besin açısından yoğun gıdalar tüketmek, bağışıklığınızı güçlendirmeye ve değişen hava koşullarında sizi hasta olmaktan korumaya yarar. Koyu yapraklı yeşillikler, meyveler, somon balığı, patates, badem, ceviz ve antep fıstığı mevsim geçişlerinde bağışıklığınızı güçlendirmenize gerçekten yardımcı olabilir.

Vücudunuz İçin Düzenli Olarak Almanız Gerekiyor: Balık Yağı Faydaları Vücudunuz İçin Düzenli Olarak Almanız Gerekiyor: Balık Yağı Faydaları

Yeterili Miktarda Su Tüketin

Yeterli su içmek hastalıklardan korumanın yanı sıra genel sağlığınız için de son derece önemlidir çünkü burun kanallarınızı kaplayan mukus zarlarının, sıcaklıklar değiştiğinde daha aktif olan sinir bozucu viral istilacıları yakalamak için yeterince nemli kalmasını sağlar.

Temel Hijyeni Koruyun

Duş almak kadar önemli olan ellerinizin de her zaman temiz olduğundan emin olmalısınız. El dezenfektanları cildinizi kurutuyorsa ellerinizi mümkün olduğunca sabun ve suyla yıkamaya çalışın. Tırnaklarınızın altındaki deri bölgesini de temizlediğinizden emin olun, çünkü bu bölge genellikle hastalığa neden olan tonlarca mikrop barındırır. Yüzünüze, özellikle burnunuza veya ağzınıza gereksiz yere dokunmaktan kaçının.

Hareketsiz bir yaşam tarzınız varsa gününüze 30-45 dakikalık egzersiz eklemeyi deneyin. Bu, üst solunum yollarınızın değişen hava koşullarında sık görülen hastalıklarla mücadele etmesine yardımcı olacaktır.

Her gece 7 saatten az uyuyorsanız soğuk algınlığına yakalanma riskiniz 3 kat daha fazla olur. Bu nedenle geceden sabaha 7 ila 9 saat arasında uyuyacağınız bir uyku programı oluşturmak, sizi sağlıklı tutacak ve mevsimsel hastalıklardan koruyarak daha formda kalmanızı sağlayacaktır.