Bir otomobilin yerleşik teşhis sistemi (OBD sistemi), sürücüyü herhangi bir sistemin arızalanması konusunda uyarı ışıkları aracılığıyla uyarır. 'Motor kontrol ışığı' sürücüyü düzeltilmesi gereken dahili mekanik veya elektriksel bir sorun hakkında uyarır. Hiçbir zaman uyarı ışığı açıkken araç kullanmamanız tavsiye edilir. Bu yazımızda, motor kontrol ışığının nasıl çalıştığını, tetiklenme nedenlerini ve onunla sürüşün ilişkili risklerini tartışacağız.

Motor Kontrol Işığı Nasıl Çalışır?

Motor kontrol ışığı , gösterge panosundaki birçok uyarı ışığından biridir . Ancak motor kontrol ışığı yandığında bunun ne anlama geldiğini çözmek her zaman kolay değildir. Sürüş sırasında motor kontrolü ışığının yanıp sönmesi, araçta çok sayıda elektriksel veya mekanik sorun olduğunu gösterebilir. Teşhis taraması, yanıp sönen motor kontrol ışığının temel nedenini belirlemenin en iyi yoludur. Motor kontrol ışığının rengi arabalar arasında farklılık gösterir. Ancak bu renk genelde kehribar, sarı veya turuncu olabilir. Motor kontrol ışığının yanıp sönmesi ciddi bir dahili soruna işaret ederken, sabit yanma durumu ise çözülmemiş sorunlara işaret eder.

Motor Kontrol Işığının Yanmasına Ne Sebep Olur?

Yanıp sönen motor kontrol ışığının ardındaki neden, gevşek bir gaz kapağı gibi küçük sorunlardan aşırı ısınmış motor gibi ciddi sorunlara kadar değişebilir. Bir kontrol motoru ışığının yanmasına neden olacak yaygın nedenlerden bazıları şunlardır;

Arızalı Oksijen Sensörü - Yanma odasındaki oksijen seviyesini korumak için ortak işlevi olan çeşitli tipte oksijen sensörleri vardır . Arızalı bir oksijen sensörü sağlıklı hava ve yakıt oranını bozabilir.

Arızalı Yakıt Kapağı / Gaz Kapağı – Genellikle çatlak, gevşek veya arızalı gaz kapağı/yakıt kapağı nedeniyle buhar sızıntısı meydana gelebilir.

Arızalı Katalitik Konvertör – Arızalı bir katalitik konvertör daha fazla yakıt tüketir, araç performansını düşürür ve egzoz borularından siyah duman yayar.

İptv Smarters Pro APK İndir (Son Sürüm) İptv Smarters Pro APK İndir (Son Sürüm)

Bozuk Kütle Hava Akış Sensörü - Arızalı bir MAF sensörü , araç performansının düşmesine, motorun rölantide zor çalışmasına ve yakıt ekonomisinde azalmaya neden olabilir. Ancak temel neden sadece arızalı bir MAF sensörü ise, motor kontrol ışığı açıkken sürüşe devam edebilirsiniz.

Kötü Bujiler – Bujiler zamanla aşınma eğilimindedir ve motor kontrol ışığının açılıp kapanmasının bir nedeni olabilir. Arızalı bujiler öncelikli olarak değiştirilmelidir.

Arızalı Ateşleme Bobini – Ateşleme bobini yanarsa veya kısalırsa motor kontrol ışığı yanar. Motorun teklemesi, arabanın sarsıntılı çalıştırılması, güç kaybı ve kötü ateşleme bobininin birkaç belirtisidir. Yukarıda belirtilen araç sorunlarını gidermek için bir uzmana danışmalısınız.

Motor Kontrolü Işığı Açıkken Araç Kullanmanın İlişkili Riskleri

Bazen, gaz veya yakıt kapağının sıkılması gibi küçük araba onarımları, motor kontrol lambasının sönmesine neden olabilir. Bu sorunlar anında çözülebilir. Bazen ışık herhangi bir sebep olmadan, hatta bir düzeltme sonrasında bile yanabilir. Bu gibi durumlarda ışığı tamir ettirmeniz veya sıfırlamanız gerekir.

Motor kontrol ışığı açıkken aracınızı sürdüğünüzde birçok güvenlik riski ortaya çıkar. Bu nedenle, bu uyarı ışıkları açıkken sürekli sürüş, aracın hasarını daha da kötüleştirebilir ve onarım faturasını artırabilir.

Yanıp sönen bir motor kontrol ışığı, katalitik konvertörde ciddi hasar nedeniyle tekleme olduğunu gösterebilir. Bu bileşen aşırı ısınırsa yangın tehlikesi artarak ciddi hasara neden olabilir. Yanıp sönen bir ışık genellikle sorunun mümkün olan en kısa sürede çözülmesi gerektiği anlamına gelir ve bu nedenle ışık yanıp sönerken araç kullanmamaya çalışmalısınız.

Motor kontrol ışığının tetiklenmesinin ardındaki sorunu çözmek zor olduğundan, önceliğiniz aracı bir uzman tarafından incelenmesi olmalıdır.