Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, 27-29 Haziran tarihleri arasında düzenlenecek olan Küresel Ulaştırma Koridorları Forumu kapsamında, 70 ülkeden temsilcinin Ankara’da bir araya geleceğini açıkladı. Forumun, sadece Türkiye'nin değil, aynı zamanda dünya lojistik ağlarının geleceğini şekillendirmeye aday bir platform olacağını ifade eden Uraloğlu, özellikle Orta Koridor’un ön plana çıkacağını vurguladı.

Son dönemde Hürmüz Boğazı gibi stratejik geçiş noktalarında yaşanan jeopolitik gelişmeler, alternatif ulaştırma güzergâhlarının önemini bir kez daha gözler önüne serdi. Uraloğlu, Orta Koridor’un bu noktada denizyollarına göre iki kat daha hızlı, havayoluna göre ise yaklaşık 4 kat daha ekonomik olduğunu belirtti. Türkiye’nin bu koridor üzerindeki merkezi rolü, küresel ticaretteki etkisini daha da artırıyor.

Forum boyunca sınır ötesi ulaştırma koordinasyonu, dijitalleşme süreçleri, altyapı yatırımları ve transit taşıma prosedürlerinin uyumlaştırılması gibi başlıklar masaya yatırılacak. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın açılışını yapacağı etkinlikte, hem kamu temsilcileri hem de özel sektör paydaşları sektörel yuvarlak masa toplantılarında çözüm önerileri geliştirecek.

Bakan Uraloğlu, AK Parti hükümetleri döneminde ulaştırma ve haberleşme altyapısına toplam 293,5 milyar dolarlık yatırım yapıldığını hatırlatarak, bu yatırımlar sayesinde Türkiye’nin çok modlu taşımacılığı destekleyen bir lojistik üs hâline geldiğini söyledi. Özellikle demiryolu yatırımlarında Halkalı-Kapıkule, Gebze-Köseköy, Yerköy-Kayseri, Kars-Aralık-Dilucu ve Sivas-Zara hatlarında yürütülen çalışmalarla 651 kilometrelik demiryolu modernize ediliyor.

Orta Koridor’un ulaştırma süresi açısından da büyük avantaj sağladığını belirten Uraloğlu, denizyolu ile 35-45 gün süren taşımaların bu koridor üzerinden 15 günün altına düşeceğini kaydetti. Bu süre avantajı, hem üreticiler hem de tüketiciler açısından maliyet ve zaman kazancı anlamına geliyor.

Türkiye'nin hedefi, Orta Koridor üzerinden yıllık en az 6,5 milyon ton yük taşımak. Uraloğlu, orta vadede bu hattın yıllık 75 milyar dolarlık ticaret hacmini taşıyabileceğini ifade etti. Çin’den çıkan yüklerin Avrupa’ya kesintisiz ulaşmasını sağlayan bu güzergâh, sadece Türkiye’nin değil, küresel ticaretin de omurgasını oluşturacak.