Liselere Geçiş Sistemi (LGS) kapsamında bu yıl düzenlenen merkezi sınav, Alfa Kuşağı için özel bir anlam taşıyor. 2011 doğumlu öğrencilerin oluşturduğu bu kuşak, eğitim yolculuklarındaki ilk büyük sınav deneyimini yaşadı. Teknolojiyle iç içe büyüyen bu nesil, sınavlara geleneksel yaklaşımlardan farklı bir bakışla hazırlanıyor.

Alfa Kuşağı, dijital çağın ilk temsilcileri olarak kabul ediliyor. Bilgiye ulaşım hızları, teknolojiyi kullanma becerileri ve çevrimiçi öğrenmeye yatkınlıkları, onların eğitim anlayışını da şekillendiriyor. Bu kuşak, sınavları bir “gelecek kaygısı” ile değil, geçilmesi gereken bir “aşama” olarak görüyor. Uzmanlara göre, bu yaklaşım onların sınav stresini daha kontrollü bir şekilde yönetmelerine yardımcı oluyor.

Marmara Üniversitesi Psikoloji Bölümü Öğretim Üyesi Doç. Dr. Ekmel Geçer, Alfa Kuşağı’nın dijital dünyada sadece tüketici olmadığını; içerik üreten, oyun geliştiren ve teknolojiyi yaratıcı şekilde kullanan bireyler haline geldiğini belirtiyor. Onlara göre eğitimde anlam arayışı ön planda ve dünya ile bütünleşmiş birey olma arzusu yüksek.

Alfa Kuşağı ilk kez LGS ile büyük bir sınav deneyimi yaşadı. Teknolojiyle büyüyen bu kuşak, sınavlara farklı bir yaklaşımla hazırlanıyor.

İstanbul Şehit Melih Sancar Ortaokulu öğrencisi Elanur Kul, LGS sürecinde stres yaşamadığını, YouTube videoları ve ChatGPT gibi dijital kaynaklarla kendi kendine çalıştığını ifade ediyor. Annesi Sevgül Kul ise, teknolojiyi verimli kullanan kızını sınav sürecinde baskı altına almadıklarını belirtiyor.

İzmir İYTEV Yücel Tonguç Koleji öğrencisi Ali Umut Topal da benzer bir dijital yöntem izliyor. “10 dakikalık videolarla zor konuları kavramak daha kolay” diyen Topal, hızlı ve görsel odaklı içeriklerin etkili olduğunu vurguluyor. Annesi Özge Topal ise Alfa Kuşağı’nı özgür ruhlu, lider karakterli ve yüksek adalet duygusuna sahip bir nesil olarak tanımlıyor.

Alfa Kuşağı ilk kez LGS ile büyük bir sınav deneyimi yaşadı. Teknolojiyle büyüyen bu kuşak, sınavlara farklı bir yaklaşımla hazırlanıyor.

İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü Rehberlik Hizmetleri Şubesi’nden rehber öğretmen Hüsna Aşut Boz, Alfa Kuşağı’nın oyunlaştırma, sanal gerçeklik ve beceri odaklı öğrenme yöntemlerine ilgi duyduğunu belirtiyor. Bu öğrencilerin klasik yöntemlerden çok, yenilikçi ve interaktif içeriklerle motive olduğunu dile getiriyor.

Alfa Kuşağı, yüksek bireysel farkındalık, teknolojiye yatkınlık ve küresel vizyon ile sınavlara hazırlanırken, eğitim sisteminde de yeni yaklaşımları zorunlu kılıyor.