Uluslararası marka değerlendirme kuruluşu Brand Finance'ın "Global500-Dünyanın En Değerli 500 Markası 2025" raporunda Apple, 574,5 milyar dolarlık marka değeriyle zirveyi kimseye kaptırmadı. Apple, 2024'te 516,6 milyar dolar olan değerini artırarak bu yıl da liderliğini sürdürdü.

En Değerli Markalar Listesi

Apple'ı sırasıyla şu şirketler izledi:

  • Microsoft: 461,1 milyar dolar
  • Google: 413 milyar dolar
  • Amazon: 356,4 milyar dolar
  • Walmart: 137,2 milyar dolar
  • Samsung: 110,6 milyar dolar
  • TikTok: 105,8 milyar dolar
  • Facebook: 91,5 milyar dolar
  • NVIDIA: 87,9 milyar dolar
  • State Grid (Çin): 85,6 milyar dolar

ABD Liderliği Elinde Tutuyor

Araştırmada ABD, listede 190 şirketle ilk sırada yer aldı. ABD'yi 55 şirketle Çin, 36 şirketle Japonya, 35 şirketle Fransa ve 27 şirketle Almanya takip etti.

Türkiye Listede Yer Almadı

Brand Finance Türkiye Direktörü Muhterem İlgüner, Türkiye'nin markalaşma konusundaki eksiklerine dikkat çekerek, "Global sıralamanın en altında yer alan markanın değeri 4,9 milyar dolar. Türk markaları, bu değere erişemediği için listede yer almadı" dedi.

İlgüner, Avusturya’nın Red Bull (9,7 milyar dolar), Danimarka’nın Lego (11 milyar dolar) ve İsviçre’nin Rolex (18,8 milyar dolar) gibi güçlü markalarına dikkat çekerek, Vietnam’ın telekom markası Viettel’in bile 6,4 milyar dolarlık değere ulaştığını belirtti.

Türk markalarının küresel ölçekte değer kazanabilmesi için bir ulusal markalaşma hareketi başlatılması gerektiğini vurgulayan İlgüner, "Kamu ve özel sektörün iş birliğiyle bu konuda adımlar atılmalı. Türk markalarının küresel başarıya ulaşmasının önündeki engeller kaldırılmalı" ifadelerini kullandı.