69 yaşında akciğer kanseri nedeniyle yaşamını yitiren gazeteci-yazar Nihat Genç'in tedavi sürecinde kritik bir detay yargıya taşındı. Genç’in tedavisinde kullanılan ve SGK tarafından karşılanan üçüncü doz ilaç için daha sonra bedelin geri ödenmesi yönünde mahkeme kararı çıktı. Ailesinin, ilacın eczaneden borçla alındığını ve SGK’dan ödeme yapıldığında bedelin karşılanacağını belirterek yaptığı başvurunun ardından mahkemeye taşınan süreç, beklenmedik bir yöne evrildi.
Nihat Genç’in ilacın karşılanması yönündeki talebiyle başlatılan dava sürecinde, mahkeme tarafından ihtiyati tedbir talebi kabul edilerek ilaç SGK kapsamında karşılandı. Ancak ilerleyen süreçte tedaviye yanıt alınamaması nedeniyle Genç, entübe edilerek yoğun bakıma alındı ve bir süre sonra hayatını kaybetti. Tedavi sürecinin ardından dava, istinaf mahkemesine taşındı.
SGK'nın yaptığı istinaf başvurusunu değerlendiren mahkeme, "davacı yanın haklılığı ve zararı hakkında yaklaşık ispatın sağlanamadığı" gerekçesiyle ihtiyati tedbir kararının kaldırılmasına ve ilaç bedelinin SGK’ya iadesine karar verdi. Karar oy birliğiyle alındı ve temyiz yolu kapalı olarak kayıtlara geçti. Kararda, ilacın bedelini SGK'nın karşılamış olması, yaklaşık ispat yükünü karşılamadığı şeklinde değerlendirildi.
Davada “davacı” olarak geçen kişi, vefat etmiş durumda. Ancak yargı süreci, ölümün ardından da devam etti.
Nihat Genç’in yakın çevresi ve ailesi, kararın ardından henüz resmi bir açıklamada bulunmadı. Öte yandan, mahkeme kararının uygulanması doğrultusunda ödeme emrinin tebliği bekleniyor. SGK'nın, ilaç bedelini geri almak için yasal takip başlatması bekleniyor.
Nihat Genç’in Gölbaşı Mezarlığı’nda düzenlenen cenaze törenine katılım genişti. Törende, SGK’nın bağlı olduğu eski bakanın da en ön sırada yer aldığı görüldü. Mahkeme kararının “Türk Milleti adına” verildiği belirtilirken, kamuoyunda sürecin takibi devam ediyor.
