Mersin’in merkez Akdeniz ilçesinde zabıta ekiplerinin yaptığı denetimlerde, bir mahalle bakkalında son kullanma tarihi geçmiş çok sayıda gıda ürünü ele geçirildi. Aralarında özellikle çocukların severek tükettiği kekler ve şekerlemelerin de bulunduğu ürünlerin bazılarının 2022 yılına ait olduğu tespit edildi.

Akdeniz Belediyesi Zabıta Müdürlüğü ekipleri, halk sağlığını korumak amacıyla gerçekleştirdikleri denetimler kapsamında Çay Mahallesi’nde faaliyet gösteren bir bakkalı kontrol etti. Denetimde 2022, 2023 ve 2024 yıllarına ait son kullanma tarihleri geçmiş ürünler bulundu. Raflardan toplanan gıdalar, imha edilmek üzere zabıta merkezine götürüldü. İşletme sahibine ise idari para cezası uygulandı.

Akdeniz Belediyesi Zabıta Müdürü Ufuk Sivaslıoğlu, ilçe genelinde denetimlerin düzenli olarak devam ettiğini belirterek, “Ekiplerimiz özellikle gıdaların saklama koşulları ve son tüketim tarihlerini dikkatle kontrol ediyor. Halk sağlığını tehdit eden işletmelere yasal yaptırımlar uygulamayı sürdüreceğiz. Vatandaşlarımızın güvenli ve sağlıklı gıdaya ulaşması için denetimlerimiz aralıksız devam edecek” dedi.