Türkiye'nin lokomotif sektörlerinden biri olan otomotiv sanayii, 2025’in ilk beş ayında dış ticaret performansında tarihi bir başarıya imza attı. Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) verilerine göre, otomotiv sektörü 16 milyar 581 milyon 107 bin dolarlık ihracatla tüm zamanların en yüksek ocak-mayıs ihracat seviyesine ulaştı. Bu rakam, geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 10’luk bir artışı işaret ediyor.
Türkiye’nin toplam ihracatı yılın ilk beş ayında 110 milyar 947 milyon dolar olurken, otomotiv sektörü bu toplamın yüzde 17,2’sini oluşturdu. Sektör, yalnızca mayıs ayında 24 milyar 834 milyon dolar düzeyindeki genel ihracat içinde de güçlü bir pay elde etti.
Otomotiv ihracatında en fazla dış satım yapılan ülke 2,6 milyar dolar ile Almanya oldu. Almanya’yı 1,8 milyar dolarla Fransa, 1,7 milyar dolarla Birleşik Krallık, 1,5 milyar dolarla İspanya ve 1,3 milyar dolarla İtalya izledi. Değer bazında ihracat artışında da 528,9 milyon dolarlık artışla Almanya zirvede yer aldı.
İl bazında bakıldığında, Kocaeli otomotiv ihracatında liderliği üstlendi. Kentten gerçekleşen ihracat 5,2 milyar dolara ulaştı. İstanbul (3,57 milyar dolar), Bursa (3,56 milyar dolar), Sakarya (1,8 milyar dolar) ve Ankara (642,7 milyon dolar), diğer önde gelen iller arasında yer aldı.
Türkiye’nin otomotiv endüstrisi, salgın döneminde yaşanan küresel daralmaya rağmen ihracat gücünü istikrarlı şekilde artırmayı başardı. 2020’de 8,8 milyar dolar, 2021’de 12 milyar dolar, 2022’de 12,5 milyar dolar, 2023’te ise 14,3 milyar dolar olarak gerçekleşen ocak-mayıs dönemi ihracatı, bu yıl 16,5 milyar doları aşarak yeni bir rekor kırdı.
