İstanbul Valiliği’nin aldığı karar doğrultusunda, 11’inci İstanbul Trans Onur Haftası kapsamında yapılmak istenen yürüyüş nedeniyle Taksim Meydanı yaya girişine kapatıldı. Güvenlik tedbirleri kapsamında meydanın çevresi polis bariyerleriyle çevrilirken, İstiklal Caddesi’ne girişlerde üst araması uygulaması başlatıldı. Ayrıca Taksim’e çıkan yollar araç trafiğine de kapatıldı.
Metro İstanbul tarafından yapılan açıklamada, 29 Haziran 2025 saat 08.00 itibarıyla geçerli olmak üzere bazı metro ve füniküler istasyonlarının ikinci bir duyuruya kadar kapalı olacağı belirtildi. Buna göre:
-
M2 Yenikapı-Hacıosman Metro Hattı’nın Taksim ve Şişhane istasyonları,
-
M7 Yıldız-Mahmutbey Metro Hattı’nın Fulya ve Yıldız istasyonları,
-
F1 Taksim-Kabataş Füniküler Hattı hizmet dışı bırakıldı.
M2 hattındaki seferler, Taksim ve Şişhane istasyonlarında durmaksızın devam ederken, M7 hattındaki seferler yalnızca Mecidiyeköy-Mahmutbey arasında gerçekleştiriliyor.
İstanbul Valisi Davut Gül, sosyal medya hesabından yaptığı açıklamada, yürüyüş çağrısı yapan grupları “marjinal” olarak nitelendirdi ve kamu düzenini tehdit eden hiçbir eyleme izin verilmeyeceğini belirtti. Açıklamasında, “Toplumun huzurunu, aile yapısını ve ahlaki değerlerini hedef alan bu çağrılara müsamaha gösterilmeyecektir,” ifadelerine yer verdi.
Taksim Meydanı’nın yaya girişine kapatılması, İstanbul genelinde alınan geniş çaplı güvenlik önlemleri kapsamında uygulanırken, metro ulaşımında yapılan düzenlemeler vatandaşlara duyuruldu. Yaya ve araç trafiği kısıtlamalarının ne zaman sona ereceği ise ikinci bir açıklamayla netleşecek.
