Toyota satışları geçen yıla göre %4 oranında artırarak tarihi bir rekor kırdı. Toyota'nın başarısı markanın sunduğu farklı teknolojilerle sağlanan mobilite çözümlerinin karşılığını aldığını gösteriyor. Elektrifikasyon teknolojileri markanın daha fazla müşteriye hitap etmesine ve çevre dostu araçlarının daha fazla tercih edilmesine yardımcı olduğu açıklandı.

Yarıs Cross En Çok Satan Model Oldu

Toyota Avrupa'da 2024'ün en çok satan modelini belirlediğinde Yaris Cross birinci sırada yer aldı. Bu model 204 bin 787 adetle satışların lideri oldu. Yaris Cross’un başarısı Toyota’nın hibrit ve elektrikli araçlarla geleceğe yönelik büyüme stratejisinin de en önemli göstergelerinden biri olarak dikkat çekti. Yaris ve Corolla aileleri de yine Toyota'nın en çok tercih edilen araçları arasında yer alırken Türkiye'de üretilen Toyota C-HR önemli bir satış başarısı elde etti.

Toyota'nın elektrifikasyon stratejisi Avrupa'da büyük ilgi gördü. 2024 yılı itibarıyla elektrikli ve hibrit araç satışlarını arttırarak toplam satışlarının %74'ünü elektrifikasyona sahip araçlarla gerçekleştirdi. Elektrifikasyonun yükselen payı Toyota’nın çevreye duyarlı araçlar üretme sözünü ve geleceğe yönelik sürdürülebilir mobilite hedeflerini yansıttı. Tam elektrikli araç satışları %18 şarj edilebilir hibrit satışları %36 tam hibrit satışları %9 oranında artış gösterdi.

Türkiye'de De Rekor Satış

Toyota'nın başarısı sadece Avrupa ile sınırlı kalmadı. Türkiye’de de büyük bir satış artışı yaşandı. 2024 yılı sonunda Toyota Türkiye 61 binin üzerinde araç satışıyla tüm zamanların en yüksek satış rakamına ulaştı. Tam hibrit araçlar Toyota'nın Türkiye’deki satışlarının önemli bir kısmını oluşturdu ve segmentte %58’lik bir pazar payı elde etti.

Toyota'nın SUV modelleri de Türk tüketicilerinden büyük ilgi gördü. Yaris Cross Hybrid Toyota C-HR Hybrid Corolla Cross Hybrid RAV4 ve Land Cruiser Prado modelleri Toyota'nın Türkiye'deki toplam satışlarının %32’sini oluşturdu. Toyota C-HR Hybrid tasarımı ve teknolojisiyle dikkatleri üzerine çekti.