Uluslararası seyahatler için vize başvuru hizmeti sunan VFS Global, son dönemde yaşanan erişim sıkıntıları ve aracı kurumlara yönelik iddialar üzerine bir basın toplantısı düzenledi. Toplantıda, randevu sistemine getirilen yeni güvenlik önlemleri ve şirketin yetki sınırları hakkında açıklamalarda bulunuldu.
VFS Global Türkiye-Azerbaycan Bölge Başkan Yardımcısı Sertan Aslantürk, basın toplantısında yaptığı açıklamada, şirketin vize kararlarında herhangi bir etkisi bulunmadığını vurguladı. Aslantürk, “Biz yalnızca ön başvuru sürecini yöneten, belgeleri toplayıp ilgili konsolosluklara ulaştıran bir hizmet sağlayıcısıyız. Vize kararları ise tamamen ilgili ülkenin diplomatik temsilcilikleri tarafından verilir” ifadelerini kullandı.
Randevu sistemine ilişkin son dönemde yaşanan erişim sorunları hakkında da konuşan Aslantürk, kötü niyetli yazılım ve otomasyonlara karşı teknik tedbirler alındığını belirtti. “Sistemimize IP sınırlaması getirdik. VPN kullanılsa bile Türkiye’deki kullanıcıların randevu almasını sağlamak için algoritmalarla desteklenen bir altyapı kurduk,” dedi.
Randevu Açılış Saatleri Net Değil
Online başvuru sistemiyle ilgili sıkça sorulan “Randevular ne zaman açılıyor?” sorusuna da yanıt veren Aslantürk, randevu açılış saatlerine dair sabit bir zaman dilimi bulunmadığını söyledi. “Sistemde belli bir saat aralığında randevu açmıyoruz. Bu tamamen konsolosluklarla yapılan planlamaya göre değişiyor” açıklamasında bulundu.
Basın toplantısının önemli başlıklarından biri de aracı kişi ve kuruluşlar üzerinden randevu alınmasıyla ilgili iddialardı. Aslantürk, kurumun hiçbir şekilde bu tür oluşumlarla ilişkisi bulunmadığını ve randevuların yalnızca VFS Global’in resmi kanalları üzerinden alınması gerektiğini vurguladı.