Şirket genişleme sürecinin ilk adımlarını Las Vegas ve San Diego şehirlerinde atacak. Waymo'nun bu yeni test aşamaları mevcut sistemlerini daha da geliştirmeyi ve yeni şehirlerdeki farklı koşullarda nasıl performans sergilediğini gözlemlemeyi amaçlıyor. Bu testlerin ticari bir robotaksi hizmetinin başlatılmasında doğrudan bir hazırlık olup olmadığı belirsiz.
Test ve Hedeflenen Şehirler
Waymo'nun otonom araçları 2025 yılı itibarıyla Las Vegas ile San Diego'nun ardından Austin Atlanta ve Miami gibi farklı şehirlerde de testlere devam edecek. Bu şehirlerin seçilmesinde araçların farklı hava koşullarına ve bölgesel sürüş alışkanlıklarına ne kadar uyum sağlayabileceği göz önünde bulunduruluyor. Waymo Ürün Müdürü Nick Rose seçilen şehirlerin zorlu koşulları ile farklı sürüş dinamikleri ile sistemin ne kadar dayanıklı olduğunu test etmeyi amaçladıklarını belirtti.
Las Vegas yoğun trafiği ile düzensiz otel-vale bölgeleriyle robotaksi testleri için önemli bir alan sunmaktadır. Şehirdeki geleneksel yol çizgilerinin yerine kullanılan Botts noktaları otonom araçların sistemlerini uyarlamasını zorlaştırıyor. Las Vegas'ta Amazon’un otonom araç girişimi Zoox gibi diğer şirketler de benzer testler yapıyor bu da rekabetin ve teknolojik gelişmenin hızla arttığı bir ortam yaratıyor. San Diego Waymo'nun halihazırda operasyonlarını yürüttüğü diğer şehirlerle benzer yapıya sahip bir yer. Bu şehirde daha önce kapsamlı veri toplama aşaması yapılmadan sistemin ne kadar iyi çalıştığı doğrulanmaya çalışılacak.
Yeni Veriler Açıklanıyor
Waymo’nun robotaksi hizmetleri büyük ölçüde veriye dayalı bir modelle çalışıyor. Şirket bu testlerle topladığı verilerle algoritmalarını sürekli olarak geliştiriyor. Otonom araçların daha doğru ve güvenli çalışabilmesi için şehirdeki farklı koşullara adapte olabilmeleri gerekiyor. Örneğin San Francisco’daki itfaiye araçları Austin ya da Los Angeles’taki araçlardan farklı görünüyor.
Waymo'nun robotaksi araçlarının bir diğer önemli geliştirme alanı acil durum araçlarını tanıma sistemidir. Şirket farklı şehirlerdeki acil durum araçlarının tasarımlarının ve ışık sistemlerinin farklılık gösterebileceğini göz önünde bulundurarak bu araçların doğru şekilde algılanabilmesi için sistemlerini sürekli olarak güncelliyor.