Toplantı 2024-2025 eğitim öğretim yılının ikinci dönemi öncesinde yapılan genel değerlendirme amacıyla düzenlendi. Bakan Tekin'in yanı sıra Bakan Yardımcıları Celile Eren Ökten Nazif Yılmaz Ömer Faruk Yelkenci ve M. Bilal Macit'in de katıldığı toplantıya Bakanlık birim amirleri ile tüm illerin millî eğitim müdürleri de iştirak etti.
Eğitimde Başarı İçin İstişare Önemi
Bakan Tekin toplantıdaki konuşmasında eğitim politikalarını şekillendirirken istişare kültürünün merkezde yer aldığını vurguladı. Eğitimde başarıya ulaşmanın bir ekip ve aile havasında ortak hedeflere birlikte ilerlemekten geçtiğini ifade eden Bakan Tekin bu yaklaşımın eğitim sisteminin her aşamasında etkin bir şekilde uygulanacağını belirtti. Bakan aynı zamanda il ziyaretlerinde gerçekleştirdiği eğitim değerlendirme toplantılarının kentlerdeki eğitim sorunlarının çözümü noktasında önemli bir araç olduğunu ifade etti.
Toplantı sırasında dönemin sonuna yaklaşırken yapılan faaliyetlerin ve etkinliklerin kapsamına da değinildi. Bakan Tekin dönem sonu faaliyet haftasında Türkiye genelinde 100 binin üzerinde etkinlik düzenlendiğini açıkladı. Bu etkinliklerin Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli ile tam entegrasyon içinde gerçekleştirildiği belirtildi. Bakan Tekin etkinlik haftasının çocukların verimli şekilde zaman geçirmesini sağlamayı hedefleyen uzun vadeli eğitim hedeflerine katkıda bulunmayı amaçlayan bir adım olduğunu belirtti.
Yapay Zeka Destekli Yönetim Sistemi
Bakan Tekin toplantıda yapay zeka destekli yeni sistemin hayata geçirildiğini duyurdu. Bakanlık Yönetim Sistemi adı verilen bu yeni sistem eğitim politikalarının uygulama sürecinde önemli rol oynamayı amaçlıyor. Sistem anlık güncel veriler elde edilmesine olanak tanıyacak ve eğitim yatırımlarından personel hareketliliğine kadar birçok karar alma sürecinde kullanılacak. Bu sayede Bakanlık bünyesindeki karar alma süreçlerinin daha verimli ve hızlı hale gelmesi bekleniyor.
Bakan Tekin eğitimdeki izleme ve değerlendirme süreçlerinin önemine dikkat çekti. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli çerçevesinde bu süreçlerin daha etkin bir şekilde yürütülmesi için Bakanlık merkez teşkilatının yanı sıra il müdürlüklerinin de devreye girmesi gerektiğini belirtti. Bakan bu değerlendirme süreçlerinin eğitim sisteminin her kademesinde daha sağlıklı gelişim sağlanması için kritik role sahip olduğunu ifade etti.