Öğrenci kayıtları sırasında yapılan mevzuata aykırı fiyat artışlarının okul öncesi 1. 5. ve 9. sınıflarda kaydedilen artışların ciddi boyutlara ulaştığı bildirildi. Bu durumun önlenmesi için Bakanlık fiyatların sınırlarını aşan okullar hakkında adli ve idari işlemler başlatma kararı aldı. İlgili okulların sadece eğitim ücretlerinde değil aynı zamanda etüt kitap-kırtasiye yemek ve kıyafet gibi ek hizmetler için de haksız fiyat artışları uyguladığı belirlendi.
FAHİŞ ÜCRET ARTIRIMLARI MERCEK ALTINDA
Bakanlık veli şikayetleri üzerine yapılan incelemelerde bazı okulların eğitim hizmeti dışındaki ekstra hizmet ücretlerini de mevzuata aykırı şekilde artırdığını ortaya çıkardı. Türkiye genelinde faaliyet gösteren çok sayıda okulda birçok kalemde ücret artışlarının hizmetin maliyetini çok aşan oranlarda olduğu tespit edildi. Yapılan artışların velilerin ekonomik yükünü artırdığı ve eğitimdeki eşitliği tehdit ettiği belirtildi.
MEB fahiş ücret artışlarını engelleyebilmek için uzun bir inceleme süreci başlattı. Bakanlık MEBBİS verileri üzerinden son iki yılın ücret artışlarını detaylı bir şekilde inceledi. Bazı özel okulların kademe başlangıç sınıfları olan anaokulu 1. 5. ve 9. sınıf ücretlerinin eğitim kalitesiyle orantısız şekilde arttığı belirlendi.
YENİ YÖNETMELİKLE FAHİŞ ARTIŞLARA KARŞI SIKI TEDBİRLER
Bakanlık özel okullarda yaşanan olumsuzlukları engellemek için 3 Ocak tarihinde Özel Öğretim Kurumları Yönetmeliği'nde önemli bir değişiklik yaptı. Yapılan düzenlemeyle okulların kademe başlangıç sınıflarında belirlenen öğrenim ücretlerinde fahiş artışların yapılması yasaklandı. Okulların eğitim ücretlerini belirlerken sundukları hizmetlerin içeriği ve kalitesiyle orantılı fiyatlandırma yapmalarını zorunlu hale getiriyor.
5580 sayılı Özel Öğretim Kurumları Kanunu'na göre okulların sadece kar elde etme amacıyla faaliyet gösteremeyeceğini belirtiyor. Aynı zamanda Türk milli eğitiminin amaçları doğrultusunda eğitim kalitesini artırıcı yatırımlar yapmalarının gerekliliğini vurguluyor. Yeni yasa okulların sundukları hizmetlerin ücretlerini belirlerken sadece kar amaçlı değil eğitim hizmetlerinin niteliğini artırmak amacıyla belirli bir ücret talep etmelerini öngörüyor.